Sunday, May 04, 2014

VANILLA CUPCAKES

 
Neděle, čas pro pečení. Dneska jsem si připravila menší ochutnávku toho, co bych chtěla připravit svým kolegům do práce, až budu mít narozeniny. Máme tam hezký zvyk. Když má někdo narozeniny, tak přinese malé pohoštění pro kolegy. A já mám v plánu udělat přesně něco takového. Možná je ještě nějak vyšperkovat pomocí mašliček. Nebo tak nějak :) Mně se cupcakes strašně líbí, ale ještě nikdy jsem je nejedla ani nedělala. A to jsem se dnes rozhodla změnit.

Na těsto:
115 g změklého másla
130 g cukru krystal
3 vejce
1 polovina vanilkového lusku (nebo 1 lžička vanilkového extraktu)
60 ml mléka
100 g hladké mouky
95 g polohrubé mouky
špetka soli
1,5 lžičky prášku do pečiva

Na krém:
200 ml mléka
20g vanilkového puddingu
125 g másla
100 g cukr moučka
+ něco na ozdobu (fantazii se meze nekladou)

Z tohoto množství dokážete vytvořit 12 vysmátých kluků plus každému z nich i pěkný klobouček. Nejprve jim však hezky zatopíme pod kotlem a to na 175°C.


Máslo vyšleháme, dokud není měkké. Poté přidáme cukr a šleháme do jemné pěny. Pokud se vám hmota lepí na stěny, pak jí seškrábněte stěrkou. Do vzniklé hmoty vyklepneme vejce a vanilku.

 
Smícháme obě mouky, prášek do pečení a špetku soli. Postupně přidáme do vzniklé hmoty jednu půlku sypké směsi, poté mléko a nakonec druhou půlku sypké směsi. Vymícháme do hladkého těsta.

 
Naplníme připravené košíčky na muffiny asi z 3/4 a dáme na 17-20 minut péct do trouby.


Mezitím si uvaříme pudding, který za stálého míchání necháme vychladnout. Bez cukru. 


Nezapomínáme hlídat naše kluky ušatý. Po 17 minutách zkoušíme špejlí, zda už nejsou. Nesmí se lepit. Pokud už jsou, vyndáme je a necháme vychladnout.


Pokračujeme v krému. Dobře vymícháme měkké máslo s moučkovým cukrem a postupně přišleháme pudding. Krém je hotový a můžeme zdobit. Dle libosti. Pokud by byl krém až moc tekutý, pak ho dejte na chvíli do ledničky.


Dobrou chuť.


A co vy? Máte rádi cupcakes? Nebo vás už vůbec nebaví?

17 comments

  1. Jééé, ty vypadají pěkně! Já jsem včera byla v Ikea a chtěla jsem si koupit formičky, ale nakonec jsem je tam nechala, nelíbily se mi, stále hledám ty pravé, a tak musím s vyzkoušením tohoto receptu ještě vydržet. Pěknou neděli. bára.kára blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si koupila takové ty silikonové plus ještě tenhle plech na obyčejné košíčky :) V Tescu měli teď zlevněno všechno, co se pečení týkalo :)

      Delete
  2. Miluju je a nejraději mám momentálně pomerančové! Doporučuji! :)

    ReplyDelete
  3. Hmm, hneď by som si dala, ale piecť sa mi ich akurát nechce :D Ja sa ale väčšinou uspojím len s mafinmi, frosting sa mi zväčša robiť nechce, resp. s frostingom ich dokážem zjesť menej :)
    Medzi moje obľúbené patria banánové, ideálne s kúskami čokolády :)
    Naposledy som pridala kúsky jahôd, mliečnu a bielu čokoládu a boli veľmi dobré :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to zní super. Já se chystám na menší experimenty. Tohle bylo moje první, takže teď už tak nějak vím, jak na to :)

      Delete
  4. Peti, máš to neuvěřitelně krásně nafocený, to vypadá opravdu profi jak z nějakýho food časopisu. Skvělý! už jen pro ty fotky jsem receptem nadchnutá :-)
    Verunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Óóóó Verunko děkuji. No o tom food časopisu bych to moc netrvdila, ale jsem ráda, že se fotky líbí :) Někdy bych vám všem přála vidět, jak některé fotky vznikají :D Některé z těchto byly pořízené pusou :D

      Delete
  5. No teda, ty vypadají kouzelně! :) Tak do těch jdu taky! Ve čtvrtek budu tvořit..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě Domi. Budu ráda a pak musíš dát nějaký report, jak chutnaly :) Btw. v Tescu měli zlevněné formičky na pečení ;)

      Delete
  6. MILUJU cupcakes! akorát neumím moc péct, vaření jo, to mi jde a vařím ráda, ale s troubou si moc nerozumím (obviňuju z toho ji, máme na bytě takovou tu šílenou starou Moru, kde nepoznáš teplotu a která jede jak blázen, dole pálí, nahoře nedopéká...). a máš to úžasně nafocené!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trouba dělá hodně. Tyhle jsem pkla u přítelovo maminky. Doma máme taky starou Moru a musela jsem googlit, jak správně nastavit stupně. Menší tip je zde: http://www.ontola.com/cs/di/jak-poznate-kolik-stupnu-teploty-je-v-plynove-trob
      :)

      Delete
    2. Plus ještě pomáhá, když dolu do touby dáš plech s vodou nebo pálenou cihlu kvůli regulaci spodní teploty :)

      A děkuji za pochvalu, jsem ráda, že se fotky povedly a že se líbí :)

      Delete
  7. jsou fakt nádherné, jako od profíka :).

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.