Sunday, May 25, 2014

PLACKY S CHŘESTEM A RAJČATY


Chyběla jsem vám? Že jo? Vy mně taky :) A proto jsem si pro vás dneska připravila usmiřovací mňamku, jejíž mňamóznost potvrdil i L. To bylo totiž tak. Koupila jsem chřest stím, že ho nějak zpracuji. Jenže jsem se bála, že to dopadne tak, jak to vždycky dopadá. A to vyhozením. Tak jsem obšehla jeden starší recept a trochu si ho vytunila ku obrazu svému. A voila, placky s chřestem, rajčaty a schwarzwaldskou šunkou je na světě.

Ingredience:
500 g zeleného chřestu (asi 10 výhonků)
10 ks cherry rajčátek
6 plátků schwarzwaldské šunky
4 lžíce olivového oleje
2 větší stroužky prolisovaného česneku
1 lžička citronové šťávy
sůl
drcený pepř na dochucení

Na těsto:
250 g hladké mouky + trochu na podsypání těsta
1 lžička soli
150 ml vlažné vody
1/2 balíčku (kostky) droždí
špetka cukru
50 ml olivového oleje

Do mísy dáme hladkou mouku, kterou smícháme se lžičkou soli. Rozdrobíme droždí, posymeme špetkou cukru, přilijeme vlažnou vodu a necháme chvilku odstát. Po chvilce přidáme kvásek do mouky a přilijeme olivový olej. Vytvoříme tak jemné a hladké těsto.


Těsto se nesmí lepit. Po dobrém zapracování všech ingrediencí ho trochu pomoučíme a necháme přibližně hodinku kynout na teplém místě. Vykynuté těsto poznáme tak, že zdojnásobí svou velikost. Mezitím si zapneme troubu na 200°C.


Připravíme si plech s pečícím papírem a vykynuté těsto rozdělíme na několik dílů (to nechám na vás a vaší fantazii). Postupně vytvoříme větší placky různých tvarů, které necháme na plechu chvíli odpočinout.


Mezitím si připravíme směs na potírání z olivového oleje, citronové šťávy, soli (dáme méně kvůli slanosti šunky), pepře a česneku. Já jsem dávala pepř citronový, ale lze použít úplně obyčejný. Pro efekt je nejlepší drcený, ale klidně může být i mletý.

Chřest a rajčata dobře umyjeme, necháme okapat a rajčata rozpůlíme. Oddělíme dřevnaté konce chřestu (normálně ho ohneme jako proutek a tam, kde rupne, tam je to místo) a nemusíme loupat. Připravíme si i plátky šunky.


Placky nejdřív potřeme připravenou směsí a na to dáme šunku. Nastřídačku klademe chřest a rajčata. Asi podle fantazie nebo jak sami chcete. A na závěr ještě vše potřeme zbytkem směsi, pokud vám nějaká zbyla.


V troubě pečeme asi 15-20 minut. Podáváme ještě za tepla, ale pozor na jazyky! Dobrou chuť :)

 

Určitě si nenechte ujít tu výbornou chuť křehkého těsta v kombinaci s chutí zeleniny a šunky a pak mi můžete napsat do komentářů, zda vám to chutnalo nebo jak jste si repcept vytunili vy :)

6 comments

  1. Vypadá to zajímavě :))

    http://nela-prochazkova.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  2. Zlatíčko, jistě že jsi mi chyběla! :** Jsem ráda, že jsi zpátky a hned s takovým receptem, vypadá to moc pěkně a když už pochválil i L. tak to bude mňamka. :)) Akorát víš jak to se mnou je, šunku já nerada.. Ale já to nějak vytuním. :)

    ReplyDelete
  3. mnam zkusím to bez šunky! :) věřím, že to bude i tak moc dobré!

    ReplyDelete
  4. Mňam to vyzerá úžasne ;)
    http://bynicka.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  5. Toto je celkom dobrý tip pre návštevu:) Trošku inovácie nezaškodí a nemusia byť vždy obyčajné chlebíčky alebo jednohubky. Díky za recept, určite skúsim, aj keď sa kysnutého cesta trošku bojím:) Skúšala som ho dva krát, prvý neúspešný, druhý už fajn, tak snáď sa podarí:)

    ReplyDelete
  6. no tak to vypadá fantasticky, mňam! s chřestem nemám vůbec zkušenost, ale tohle bych hned zkusila :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.