Sunday, May 11, 2014

FARMÁŘSKÉ TRHY


Farmáři všech zemí spojte se aneb bojujme proti nepoctivým výrobcům. Já nevím, jak to máte vy, ale mě už štvě chodit po obchodě a očumovat složení, jestli tam jsou nějaké fujtajbly nebo ne. Ale stejně to dělám, protože nechci kupovat žádné hnusy. Možná jen někdy. Když mám fujtablový den :)

Poslední dobou jsem začala přemýšlet o tom, co kupujeme a co jíme. Snažím se kupovat věci, o kterých vím, odkud pocházejí a z čeho jsou vyráběné. Ráda jím to, co má chuť a ne jen umělé náhražky. To samé platí i u kosmetiky. A myslím, že nejsem jediná.


Proto jsme se včera s L. vypravili na druhé Farmářské trhy v Plzni. Byli jsme celkem překvapeni, protože se trhy vždy konaly v Mlýnské strouze a včera tam nebyly. Musela jsem googlit a zjistit, že plzeňské farmářské trhy jsou nově přesunuty na náměstí Republiky. Konají se každou lichou sobotu od 8 do 12 hodin

My tam dorazili něco po deváté hodině a byly tam mraky lidí. A když myslím mraky, tak mraky. Největší fronty se tvořily u mléčných a masných výrobků. Ale stejně se tam nedalo hnout. Je vidět, že lidé začínají přemýšlet nad tím, co kupují a co jí. My jsme ty fronty také vystáli. Nejprve jsme se vydali ke stánku s kořením. Davídkovo kořením. Tam jsme si vše očuchali a vybrali si citronový pepř, salátové bylinky a Davídkův ledový čaj. Na ten se těším asi nejvíce. Každý sáček vyšel na 35 Kč.


Napadlo mě, že bychom si udělali k obědu pečeného pstruha se šťouchanými bramborami. A kam jinam než ke stánku Ryby z Českého lesa. Měli je tam živé a za menší příplatek vám je i vykuchali. Pro mě to však nebylo. Hned co jsme se postavili do fronty, začala jsem litovat. Něco jiného je koupit si už zabalené maso a něco jiného je to, co se provádělo tam. Udělalo se mi špatně a musela jsem odejít a nechat L. ve frontě samotného. Ne nadarmo si už delší dobu pohrávám s myšlenkou vegetariánství.


Já si šla stoupnout do fronty na Dobřanský chléb z Dobřanského pekařství. Požádala jsem o velký pecen a k tomu ještě přihodila 4 škvarkové placky, které byly vááážně výborné. Poté jsme se přesunuli ke stánku s čerstvou pastou nazvaném příhodně Čerstvá pasta. Tam jsem si vyhlídla čerstvé spaghetti a k tomu přihodila ještě rajčatové a bazalkové pesto. Paní byla strašně moc milá a nabídla mi tašku na ten obří pecen chleba. To nikoho ze stánkařů nenapadlo. Tak jsem jí nechala 13 Kč dýško a byla strašně překvapená. Včera nejlépe utracených 13 korun :)


A jako cílovou destinaci jsme si vybrali bylinky a zeleninu. Pro bylinky jsme se zastavili u stánku Zelenina Kostkovi z Litoměřic, kde jsem si vzala svazek česnekové pažitky, gurmánský rozmarýn Abraxas a vytrvalou bazalku Magic white. A vše jsme zakončili u Farmy Monika, kde jsme si vzali český jarní česnek a české brambory.

Ještě ten den jsme si uvařili z těchto surovin výborný lehký oběd (recept můžete čekat přístí týden v neděli) a k večeři si dali ten neúžasnější chleba na světě. Kam na něj hrabou jiné chleby a ještě ke všemu je tak velký, že nám asi vydrzí do dalších plzeňských trhů. Teď půjdu uklohnit čestvé těstoviny a dáme si do čumáčku :) Teď už nám zbývá pořídit si stylový košík a chodit nakupovat :)

Co vy a farmářské trhy? Chodíte? Nebo to jde mimo vás?

8 comments

  1. Já si nemůžu farmářské trhy vynachválit. Z domova jsem vedená k podpoře českých výrobců. Pozorně čtu v krámu a vybírám si, co si doopravdy koupím. Samozřejmě občas zhřeším, ale většinou si doopravdy dávám pozor. Navíc se farmářské trhy staly mým tématem diplomky, takže budu mít to utrácení skvěle zdůvodněné ;-) Fotky jsou krásné, hned jsem dostala hlad, tak si jdu uvařit oběd :-D bára.kára blog

    ReplyDelete
  2. Kousek od domu, míváme také farmářské trhy, na které vždy s radostí chodím. Blbý je, že jsou jen jednou za měsíc. Davídkovo koření tam máme taky, posledně jsem si koupila thajské a asijské kari a je moc dobré, právě jsem ho otevřela a dělám z něj oběd a ta vůně...ta je úžasná :-)

    ReplyDelete
  3. Úžasný, zlato! :) Vždycky jsem se chtěla na farmářské trhy podívat a něco tam nakoupit. :) Davídkovo koření a ledový čaj vypadají moc dobře, musíš se pak pochlubit. Pasty mě taky zaujaly a nejvíc bylinky! :) Chleba musí chutnat báječně.
    Škoda, že jsou trhy zrovna v sobotu, když v Plzni nejsem. :(

    ReplyDelete
  4. mňam, to vypadá všechno hezky, ještě, že jsem zrovna dojedla :D já na trhy moc nechodím, sice u nás o víkendu bývají, ale jednak jezdím často pryč a hlavně jsou od 8 a kolem 10 už je vybrakováno a já teda o víkendech vstávám nejdřív v 10 :D

    ReplyDelete
  5. Krásný nákup, hned bych si dala. :) Farmářské trhy mám taky moc ráda! :)

    ReplyDelete
  6. Miluju trhy, tržnice a obchody s lokálními čerstvými potravinami!

    ReplyDelete
  7. U nás sa tiež konávajú farmárske trhy, rada tam chodím. Naviac, kamarátka začala pracovať vo Farmárskych potravinách orientovaných iba na slovenské výrobky:) Nehovorím, že nezájdem do Tesca, to nie, ale niektoré suroviny jednoducho v bežných potravinách už nekupujem.

    ReplyDelete
  8. farmářské trhy mám také moc ráda, ale fakt mě dokáže nas*at, když tam přijdou prodávat lidi, který nakoupili jablka v Kauflandu! to je fakt neskutečný... ráda si připlatím za kvalitu a mám z toho mnohem větší radost, než kdybych si "totéž" koupila v supermarketu :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.