Saturday, January 11, 2014

Salát z pečené řepy


Dneska si dáme oddechovku a tou bude recept na tuhle super mňamku, která je výborná na večeři nebo jen tak při posezení s přáteli :) 

Pro 4-6 osob, doba přípravy 15 minut, doba pečení 25 minut.

Ingredience:
500g předvařené červené řepy (může být i syrová)
2 lžičky čerstvého tymiánu (může být i sušený)
2 lžičky balsamicového octa
2 lžíce medu
2 lžíce olivového oleje
sůl, pepř
1 sáček rukoly
1 sáček polníčku
250g mozzarelly (natrhané na kousky)
nastrouhaná kůra z jednoho biocitronu
hrst nasucho opražených dýňových semínek

Předehřejme troubu na 200°. V misce smícháme tymián, balsamicový ocet, med a olivový olej. Do směsi dáme předem nakrájenou řepu (na 4-6 dílků). Promícháme, dobře osolíme, opepříme a přendáme do pekáčku nebo na plech. Pečeme 25 minut, dokud není řepa lepkavá (syrovou oloupanou řepu pečeme dvojnásobnou dobu).


Mezitím, co se řepa peče, opražíme na sucho dýňová semínka, dokud nebudou všechna praskat a vyskakovat z pánvičky :)


Finišujeme. Na talíř nasypeme polníček a pár listů rukoly. Položíme na ně mírně vychladlou řepu a natrhanou mozzarellu.


Na závěr posypeme nastrouhanou kůrou z jednoho biocitronu a pokapeme olivovým olejem. Můžeme ještě celý salát zalít vypečenou šťávou z řepy, pokud nějaká zůstala.


A voilá. Výborná večeře je na světě. Dobrou chuť.


Budete zkoušet? Jak se vám tenhle salát líbí?

10 comments

  1. Tak teď mi málem spadla slina. :)
    Mooc pěkný a určitě naprosto výtečný salátek! A musím pochválit i úžasně nafocené fotky. :) Doufám, že recepty na podobné mňamky budou přibývat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji. Snad jo. Kuchtím takové věci ráda, tak třeba časem :)

      Delete
  2. Můžeš mi prosím napsat kde se dá koupit bio citrón a taky ta škrabka na něj?
    Díky

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biocitrony jsem kupovala v Albertu. Byly v síťce. A škrabku jsem kupovala v Tescomě asi za 120 Kč :)

      Delete
  3. Salát vypadá naprosto nádherně, líbí se mi barvy a tak, fotky jsou famózní! :) Nicméně zkoušet nebudu, neb nemám ráda řepu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to jo. Pokud ti řepa nejede, tak tohle opravdu není nic pro tebe :) Ale díky za pochvalu :)

      Delete
  4. Podobný salátek mě zaujal u Dity P. , takže rozhodně chci vyzkoušet,ale ten tvůj je taaak krásně nafocený ,že na něj mám chuť hned teď :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je to recept z její kuchařky, takže se nedivím, že ti přijde povědomý :) Já když koukám na ty fotky, tak bych si ho taky znovu dala :D

      Delete
  5. Líbí se mi opravdu hodně. Je v něm všechno, co máme rádi, takže ráda vyzkouším. Předvařenou řepu jsem čas od času kupovala v Albertu, ale teď jsem ji tam delší dobu neviděla. Naštětí čtu, jde to i z řepy syrové:)

    ReplyDelete
  6. ach, mňam! vypadá to famózně :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.