Sunday, January 19, 2014

TIRAMISU po italsku


Heh, zase neděle. Státnice se nenávratně blíží a já dělám jen to, že prokrastinuju, prokrastinuju a zase jenom prokrastinuju. Ale zase z toho vycházejí docela dobré věci. Máme uklizenou předsíň a koupelnu. Vyzkoušela jsem hned několik nových receptů. A dneska si dáme ten na italské Tiramisu :)

Pro 2-3 osoby budete potřebovat:
 
250g Mascarpone 
2,5 lžic cukru krupice 
3 vajíčka
1 malý panák Amaretto 
½ šálku silné kávy černé 
½ pytlíku cukrářských nebo obyčejných piškotů
kakao na posypání

Nejprve oddělíme žloutky od bílků. Bílky si necháme pro pozdější vyšlehání sněhu. Metličkou žloutky vyšleháme s cukrem tak, aby se hezky spojili. Nenechávejte je stát moc dlouho. Žloutek má tendenci se od cukru oddělit, pokud dlouho stojí.


Do vzniklé substance opatrně všleháme metličkou mascarpone. Hezky zlehka, protože mascarpone by se nemělo moc šlehat. 


Ze zbylých bílků vyšleháme tuhý sníh a opatrně ho vmícháme do hmoty tak, aby byla nadýchaná.


Uvaříme si silné kafe, do kterého nalijeme Amaretto. Postupně do tohoto výborného nápoje namáčíme piškoty a skládáme je na dno formy.


Pokryjeme vrstvou krému a děláme druhou vrstvu z piškotů a krému.


Nakonec hezky posypeme kakaem. Nejlépe holandským.


Máte rádi tiramisu? Děláte ho doma?

26 comments

  1. Áno áno, mám veľmi rada, robievam, a miesto piškót používam občas aj iné keksy. Napr. http://frammentidellavita.blogspot.cz/2013/08/trochu-ine-tiramisu.html :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vidíš, to bych taky mohla zkusit. Dám do spodu něco jiného. Díky za tip :)

      Delete
  2. Děkuju za recept! Mascarpone mám v lednici, tak jdu hned na to! :)

    ReplyDelete
  3. Dělám úplně stejně, jen ho musím udělat vždy větší množství:D Jinak by se doma rozpoutala bitka. Takže dávám půl kila mascarpone a na něj 5 vajíček a jedenkrát více cukru, jinak je to naprosto stejné.
    Hm, vypadá to na mlsnou neděli:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak já ho dělala jen na zkoušku :) Jj, taky jsem našla recept na větší množství, ale zbylo by a nevěřím, že to tiramisu je dobré ještě další den nebo dva ;)

      Delete
  4. Miluju tiramisu! :) A to tvoje vypadá naprosto božsky. :)
    Budu se opakovat, ale moc se mi líbí tvoje krásné fotky. :) A máš úžasnou formičku na tiramisu a k dokonalému CrossCafe hrnku se ani vyjadřovat nebudu. :)
    Těším se na další recepty. :) Péťo, inspiraci bereš u kuchařky Dity P. ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Domi, děkuju :) Formičky jsem kupovala u nás v Olympii v Nanu-Nana. Původně měly být na paštiku, ale ted jsou multifunkční :) Inspiraci beru skoro všude- na internetu, v knížkách- a jednou z knížek je i Deník Dity P. Z té je taky recept na ten salát s pečenou řepou ;) O Crosscafe hrnečku ti potom někdy povím. Získat ho nebylo vůbec jednoduché :D

      Delete
    2. Tak to se po nich budu muset podívat. :-)
      Vždycky u tebe najdu fajn recept, musíš mi nějakou šikovnou knížku, nebo dobré stránky doporučit. :-)
      Tak to už se těším. :-D :-)

      Delete
  5. mňam, vypadá krásně! my ho děláme doma trošku jinak, bez vajec (mamka má totiž z nich obavy, že tam jsou salmonely a já nevím co, že to prostě musí projít varem...), ale jako rozdíl v chuti je minimální. úplně jsem na něho teď dostala chuť! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to chápu. No, doufám, že na blogu můžu někdy očekávat recept :)

      Delete
  6. Šmarjá, kde se dá přijít k tomu crosscafáckému hrnečku?? Ten rozhodně potřebuju! :)
    A jinak mňam mňam, tohle jsem asi nemusela vidět, protože tady suším hubu maximálně na pár sušenkách a jsem ráda, že si splácám nějaký oběd (a.k.a. během učení taky prokrastinuju, ale jinak:-D ). Měla bych drobnou výtku k těm piškotům, italské mascarpone si žádá ty cukrářské (nemyslela jsem si, že mezi nimi bude takový rozdíl, ale je), na druhou stranu chápu, že do těchto formiček by se skládaly dost blbě, takže v pohodě :)
    Verunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jj, i v receptu byly ty dlouhé cukrářské, ale prostě a jednoduše jsem na ně zapomněla :D

      Hrneček Crosscafe se dá myslím sehnat v přímo v kavárně. Pokud ho ještě mají. My jsme je získali tak trochu jinou cestou :D

      Delete
    2. Jo, v pohodě, děkuju. To si asi budu muset naplánovat do Crosscafé výlet, ještě jsem v žádném nebyla :)

      Delete
  7. Vypadá parádně! :) Jen bych mu ani neříkala po italsku, jiné ani neexistuje.;) :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. No je vidět, že jsi ještě nejedla tiramisu po česku :D Koukala bys. Dokonce i v nějakých restauracích dělají tiramisu z tvarohu a jogurtu :) U nás doma se dělalo z tvarohu a vanilkového cukru :)

      Delete
    2. To je pravda, An., občas by ses divila, z čeho všeho se dá splácat "tiramisu". Mám pocit, že na některých serverech takové ty komunity jako bydlenky a spol. pořádají přebory v tom, kdo použije "lepší" alternativu třeba zrovna toho mascarpone :-/ Neříkám, že to nemůže být dobré - určitě může, moje babičky taky nepoužívají ten originál italský sýr, ale v tom případě už se to nemůže jmenovat tiramisu, sorry, za mě prostě ne.
      Verunka

      Delete
  8. Ňam, vypadá tak lákavě, že si nejspíš budu muset jít dát něco na zub.;) Dělávám ho doma prakticky úplně stejně a zmizí vždycky během chvíle.:)

    ReplyDelete
  9. zbožňujem tiramisu ! :) naposledy som mala tiramisu ako plnku do palaciniek a bolo to úžasné. Som tiramisu maniak :D
    COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do palačinek by to mohlo být super. Až na to, že já palačinky nerada ;)

      Delete
  10. No to vypadá dokonale :). Doma jsem ještě nezkoušela a vůbec jsem ho za celý svůj život jedla tak dvakrát :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak zkusit to ted můžeš. Ani drahý to nebylo ;)

      Delete
  11. mas to velmi pekne v tych malych nadobkach!

    Posledny tyzden Nobilis Tilia giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    ReplyDelete
  12. jsem žabař... tiramisu jsem nikdy nejedla O_o je na čase to změnit, recept nevypadá náročně :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.