Sunday, April 27, 2014

BOOK TIPS #3


Po nějaké době jsem opět oprášila Kindla a vy se můžete podívat, čím jsem ho naplnila. Dneska jsem si připravila 3 knížky, které jsou na mém žebříčku Chystám se číst na pomyslných předních místech a musím si je stůj co stůj přečíst!

Už jen kvůli jeho názorům a postoji k životu. Podle mě by tato kniha měla být zařazena mezi povinné, ať už na ekonomických středních nebo vysokých školách. Byl to velký myslitel, který upřednostňoval blaho svých zaměstnanců před výdělkem. Ale výdělek byl zaručen, jelikož měl motivované a šťastné zaměstnance. Všichni podnikatelé by si toto dílo měli přečíst a alespoň trochu se z něj inspirovat.

"Moje práce má jeden účel: službu životu. Jsem nadšen životem. Miluji život. Přál bych si žíti jej desetkrát po sobě beze změny, nebo za každých podmínek. Přál by si míti deset synů. Ne, abych mohl mezi ně rozděliti své jmění, ale abych je naučil žíti a pracovati.
Nyní jich mám tisíce, třeba jenom jeden nese moje jméno. A nejlepší z nich dostane moje housle. Ovšem, ne k tomu, aby na ně hrál sobě, nýbrž jiným.
" TB

Všichni o ní pějí ódy. Někteří už viděli i film. Já jsem ještě nečetla a ani film neviděla. Ráda bych to napravila. Kniha mě zaujala hlavně svou tématikou. Vyhýbám se jakýmkoli spoilerům a recenzím, takže ani pořádně nevím o čem je. Jen co dočtu právě čtenou knihu, pustím se do téhle :)

"Mladý australský autor sepsal silný, jímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. Zusakova kniha se vydává na smutná místa, rozhodně ale není skličující. Kniha se stala záhy po svém vydání mezinárodním bestselerem.
Dlouho očekávané české vydání mezinárodního bestselleru.
"

Jako první jsem viděla film, který mě hodně zaujal. Pak jsem zjistila, že film je natočen na knižní motiv a bylo jasné, že si knihu musím pořídit a přečíst. Přesně tyto náměty mě hodně baví a vyhledávám je. Nakonec jsem ještě zjistila, že se nejedná pouze o jednu knihu, ale o rovných 13 kousků. Ještě že už nechodím do školy a nemusím se učit. Budu na ně mít čas :)

"Milí čtenáři, mrzí mne, že kniha, kterou Vám předkládám, je tak nesmírně smutná. Vypráví truchlivý příběh tří dětí, které neustále pronásleduje neštěstí. I když jsou sourozenci Baudelairovi milí a chytří, jejich život je plný utrpení. Od první stránky knihy, kdy se děti procházejí po pláži a dozvídají se strašnou novinu, se dostanou do vleku nešťastných příhod. Dalo by se říci, že je přitahují jako magnet.
V této útlé knížce se sourozenci postupně setkávají se zničujícím požárem, škaredým oblečením, studenou ovesnou kaší k snídani, chladnokrevným zlosynem a úklady, které je mají připravit o majetek. Je mou smutnou povinností tyto neradostné příhody zaznamenat, ale vám, kteří dáváte přednost šťastným koncům, nic nebrání v tom, abyste tuto knihu včas odložili a přečetli si raději něco veselejšího.
S veškerou úctou, Lemony Snicket.
"

Četli jste něco z tohoto výběru? Zaujala vás některá?

13 comments

  1. Řadu nešťastných příhod jsem četla asi ve 13 a strašně mě to bavilo a nemohla jsem se odtrhnout... je to ale už snad 10 let. :-)

    ReplyDelete
  2. Jé, Řadu nešťastných příhod jsem kdysi četla, jen první díl ale, pak jsem na to zapomněla. No, že bych pokračovala, po těch letech? :)

    ReplyDelete
  3. já mám všechny Nešťastné příhody přečtené, úplně jsem na to zapomněla! to už je hodně, hodně dávno!
    jinak teď střídavě čtu Zmizelou, jako takovou oddechovku, a pak román Čistý, ten se mi hodně líbí. a v záloze mě čeká Červenka, ale tu si chci nechat až dočtu, co mám rozečtené (a ideálně po napsání diplomky, ale to bych se asi nedočkala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já už s tím Nesbem musím taky začít :) Ale až přečtu příhody :)

      Delete
    2. Já už s tím Nesbem musím taky začít :) Ale až přečtu příhody :)

      Delete
  4. Tomáš Baťa - Úvahy a projevy, to zní jako hodně povedená knížka, která by mi neměla uniknout. :)

    ReplyDelete
  5. ŘNP jsem jako děcko milovala! Snad si je ještě půjdu půjčit! :-)

    ReplyDelete
  6. na Tomáše Baťu jsem zpracovávala semestrální práci... byl to inspirující člověk, škoda, že takovou osobnost v dnešní době asi nepotkáme.

    ReplyDelete
  7. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Připojte se k úspěchu - Spojte se s více než 4 miliony obchodníků a investorů ze 170 zemí

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.