Monday, April 21, 2014

JAK SI UŽÍT SVÁTKY A NEZEŠÍLET?


Tak jsem nad tím přemýšlela. Poslední dobou se všichni za něčím honíme a chceme, aby svátky byly ty nejhezčí a nejlepší. V podstatě se je snažíme zhmotňovat tím, že stále něco nakupujeme a syslíme. Kupují se dárky pod vánoční stromeček, za narozeniny, za svátky, aby nás beránek neposral. I já jsem se za nimi honila. Né že né. Dostávat dárečky je hezké, ale všeho s mírou. Přijde mi, že se vše v poslední době měří na to, kolik toho kdo dostal pod stromeček, jak moc hi-tech vymoženosti má, kolik vybral vajíček, čokolád a peněz (to už se koleduje i za peníze?!) o velikonočním koledování. Asi už stárnu, ale já už na to asi moc nejsem. Ráda obdarovávám své blízké. Dávám si však hodně záležet na tom, co vybírám a pro koho. Snad jsem se vždycky zatím trefila a udělala radost. Ale dost bylo sentimentálního tlachání, jdeme na pár osvědčených rad, jak se ze všech těch svátků nezbláznit :)

Meggi a její tenisák zaručeně zvednou náladu.
1. Obklopit se těmi, které máte rádi - pokud se obklopíte těmi, které nemůžete vystát, tak se nedivte, že si svátky neužíváte. Proto vyhledávejte společnost pouze těch, kteří vás v období svátků nenaserou a ani nijak jinak nevytočí.

Hasištejn
2. Výletovat a špacírovat - není nad klidnou procházku v přírodě, nemyslíte?! Provětrat si hlavu, na nic nemyslet a jen tak se kochat. A ještě lepší je, když máte cíl. Hlavně dejte pozor, abyste šli po té správné barvě, abyste nezabloudili jako my teď o víkendu. Turistické stezky už nejsou to, co bývaly :) Stop počítačové éře!

To je tak, když se nikde nepíše, jak daleko je to ještě do cíle.
 3. S ničím to nepřehánět - opravdu musíte mít 100 namalovaných velikonočních vajíček, když víte, že vás to nebaví a že moc koledníků nepřijde? Nebo mít 25 druhů cukroví, protože Máňa od vedle jich má 24?! Nesmysl. Vždyť o Velikonocích nikdo vajíčka už nemůže ani cítit, stejně tak jako cukroví o Vánocích.

Pinďa je vždy nad věcí :)
4. Dělat jen to, co sami chceme - proč chodit do obchoďáku v době svátků, když vás to stresuje a nedělá vám to dobře?! Já osobně třeba nemám ráda, když musím vystavovat svůj zadek do dveří a každý rok si ho nechat zmalovat od cizích lidí a ještě jim za to poděkovat a dát výslužku. Proto to nedělám a jediné koledníky, které strpím jsou rodinní příslušníci.


5. Hlavně se nestresovat a mít úsměv na tváři - stres patří možná do práce a ne domů. Poslední dobou se všichni stresují tím, že nebudou mít naklizeno, vyčištěno, připaveno. On se svět nezboří, když jednou zapomenete umýt okna nebo že návštěva uvidí vaše neuklizené časopisy, které jsou rozházené po stole.  Dlabat na všechno :)

Co říct závěrem? Mír v duši! :)

A jak si užíváte svátky vy?

10 comments

  1. Nestresovat se - áno, svatá pravda. A moje univerzání medicína skoro na všecko...
    Po loňských vánocích jsem prohlásila, že už další slavit nebudu. Otrávilo mě v jednu chvíli takový množství věcí, že to fakt nemám zapotřebí. Bohužel i někteří blízcí, s kterýma bych ráda ty svátky trávila. Takže ne, takhle to dál nepůjde. Svoje prohlášení hodlám dodržet a tajně doufám, že se mi zadaří a budu úplně mimo (jakože i mimo ČR). No, příležitost by byla, ale nevím jak to projde... uvidíme.
    Jo a vajíčka příští rok už taky nebarvím :D Beztak mi půlka z nich vždycky popraská a ani ty barvičky, co se tvářej tak krásně, mi na nich nechytaj! 8-)
    Verunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taky jsme jednou takhle trávili vánoce. Sice v Irsku u českých přátel, ale bylo to něco úplně jiného :) Zopakovala bych si to :)

      Delete
  2. Souhlasím. Svátky se staly velkou žrací událostí. Lidi blázní v marketech a nevědí, co by dřív ukořistili ve slevách (jakože to i v normálních dnech, že jo). Tyhle tipy jsou určitě fajn, můžu se pochlubit, že se mi to tyhle svátky fakt povedlo :)

    ReplyDelete
  3. Já vůbec nerozumím tomu, že někdo Velikonoce slaví třeba podobným stylem, jako Vánoce... Pro mě to vždycky byl jen příjemný den volna, nikdy jsme to neprozivali a jak tak letos koukám, jsem opravdu ráda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak. Další komerční záležitost. Hlavně že dostaneme hodně dárků :-/

      Delete
  4. já na to třeba docela kašlu na oboje a ani Vánoci se nestresujem :)

    ReplyDelete
  5. Moc milý článek Peti...:-)
    Meggi a Pinďa jsou úžasní.
    A svatá pravda - umění užít si je pořád nedoceněná komodita :-D...měj se krásně!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky eM :) Přesně moje slova! Lidstvo to tak nějak pozapomnělo:)

      Delete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.