Tuesday, November 20, 2012

Hokaido rizoto

Ahoj všem,

dnes tu mám pro vás super tip na výborné jídlo. Sice se tento blog zaměřuje především na kosmetiku, ale já jsem z toho receptu opravdu nadšená a to tak, že se o něj chci s vámi podělit :) Hlavní složkou, již podle názvu, je dýně Hokaido a rýže.

Ingredience:
300g rýže (doporučená Arborio, já použila Basmati - nejlepší rýže na světě!)
70g másla
1kg dýně Hokaido
1/4l bílého vína (já použila zbyteček Neuburského suchého, co jsme měli v lednici)
1 větší cibule (já dala 2 menší)
1,5l kuřecího vývaru (já použila masový vývar z kostky - improvizace no :)
sůl, pepř (já použila ještě tak cca 3 špetky muškátového oříšku - mám ho ráda ve všem)
+ sýr na posyp (doporučuje se parmazán,  já sehnala jen Parmigiano Reggiano - ze zkušenosti eidam NEPOUŽÍVAT!)


Postup:
Nadrobno nakrájenou cibuli osmahneme na rozehřátém másle, přidáme kousky oloupané dýně Hokaido a opékáme přibližně 10 minut. Přisypeme rýži (na luxusní rizoto z dýně Hokaido je dobré použít kvalitní kulatozrnnou rýži, nejlépe rýži Arborio - já měla Basmati) a bílé víno a necháme část vína odpařit. Postupně přiléváme kuřecí vývar (asi na šestkrát) a vaříme 30 minut. Jakmile je rýže uvařená, přidáme parmazán, sůl a pepř podle chuti ( já i muškátový oříšek).


A výsledek?

Zoe přeje dobrou chuť!
A co vy a dýně? Zkoušely jste z nich vařit? Máte nějaký osvědčený recept?

Petra

----------------------

4 comments

  1. ooo mnam. To vypada dobre! Ja z nich mam nejradeji polevku s cervenou cockou. Hokaido mam obecne ze vsech dyni nejradeji :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ještě lépe to chutná! Teda s tím sýrem Parmigiano ne s eidamem :D

      Delete
  2. mňam,.... já jsem z dýně vařila jednou a vůbec se mi to nepovedlo, ale když ochutnám něco dýnového v restauraci, tak je to vždy dobrota

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.