Sunday, July 06, 2014

OVESNÉ SUŠENKY


Taky máte rádi sušenky? Ovesné? Takové ty, které vás nakopnou a dodají energii? Já jo, ale ne ty kupované. Většinou je tam plno nesmyslných věcí navíc a když se to vezme kolem a kolem, tak i pěkně předražené. Proč si tedy tuhle mňamku neudělat doma a za levnější peníz.

Ingredience:
1 hrnek ovesných vloček
1 hrnek celozrnné mouky
1/2 hrnku palmového cukru (lze nahradit i třtinovým)
1/2 hrnku mletých lískových oříšků
sušené ovoce (brusinky, rozinky, meruňky ...)
130 g másla
3 lžíce medu
2 lžíce horké vody
1 a 1/2 lžičky jedlé sody
špetka skořice
1 lžička vanilkové esence


Nejprve smícháme všechny sypké ingredience, oříšky a sušené ovoce. Já miluju brusinky.


Poté v malém rendlíku rozpustíme máslo s medem. Vedle si připravíme 2 lžíce horké vody a v ní rozmícháme jedlou sodu.


Směs s jedlou sodou přilijeme do ještě horkého másla s medem. Trošičku zamícháme a vznikne nám z toho pěna, kterou přelijeme k sypké směsi.

 

Přidáme vanilkový extrakt. Můj oblíbený je z Marks&Spencer.

Dobře zamícháme tak, aby vznikla pevná tvarovatelná hmota. Pokud by hmota nechtěla držet pohromadě, můžeme přilít trochu mléka.


Z těsta tvarujeme koule, které dáme na plech vyložený pečícím papírem a které tvarujeme do placek. Plech přemístíme do předem vyhřáte trouby na cca 150°C na 15-20 minut.


Dobrou chuť!

A co rádi pečete vy?

5 comments

  1. Mňamyy! Zrovna včera jsem uvažovala, že bych si něco takového mohla upéct, jelikož to flákám, a tahle mini svačinka s kouskem ovoce je ideální :) Díky za tip, určitě zkusím!

    ReplyDelete
  2. Plán na dnešní odpoledne je jasný :))

    ReplyDelete
  3. Mňam, také je dělám, recept mám hodně podobný a naprosto je miluju:) Taky jsem na brusinky hodně zatížená!

    ReplyDelete
  4. Vypadají skvěle a i jsi to moc hezky nafotila :). Pečení je moje v kuchyni nejoblíbenější činnost :D, takže recept ukládám :).

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.