Monday, July 07, 2014

HENNOVÁNÍ část 1


Co mě to zase napadlo?! Už před rokem jsem si dala předsevzetí, že se nebudu barvit. V bláhové snaze dostat se na svou přírodní barvu. No jo, jenže to bych mohla čekat až mi vlasy zešedivějí a myslím, že bych se toho dočkala dříve. Proto jsem si řekla, že když už barvení, pak přírodní a hennou. A tak jsem naplánovala výlet do Prahy do Lushe v Palladiu pod záminkou, že jedeme na výstavu Tima Burtona. L. nebyl moc nadšen, když jsme dorazili na místo, ale což. Byli jsme tam a s nepořízenou jsem se odmítla smířit. Odnesla jsem si krásně voňavou cihlovou čokoládičku se jménem Caca Brun, která byla pěkně a úhledně zabalena. Výstavu jsme také stihli a byli jsme spokojení oba dva. Další den jsem si přichystala všechno potřebné pro přípravu a jala se barvit.


Rendlík  na zahřívání, skleněnou nádobu na míchání, sítko, aby mi ta miska držela, ručník, rukavice, skřipec, štětec, fólii a návod. Určitě bych doporučila si hlavu barvit někde, kde vám nebude líto, kdyžse něco zamaže a obarví. Pokud ale nemáte takové místo, musíte si vystačit s tunou pytlů na odpadky, které si přilepíte na podlahu. A oblepte jimi i celou židli.


V návodu stojí, že se má přijatelné množství nakrájet na pidi kousky. Já stoprocentně doporučuji si dát tu práci a potřebné množství nastrouhat na stuhadle na té nejjemnější části. Ono je totiž snažší rozpustit jemný hennový prášek než nahrubo nasekaná henna.


Pak stačí jen nechat nasekané/nastrouhané kousky napustit trochou horké vody. Ne vroucí, jinak by henna ztratila své účinky. Aspoň jsem to někde četla. Necháme chvilku nasáknout a přemístíme do rendlíku, kde hennu zahříváme a necháváme pomalurozpouštět a k tomu přiléváme dostatek vody, aby vznikla požadovaná konzistence. Prý by se henna neměla vařit, takže volbu stupně na ohřívači nechám na vás.


Až bude konzistence dle vašich představ, pak můžete vypnout plamen a začít barvit, ale pozor na to, abyste se neopařili. Je lepší henny udělat více, protože je lepší zbylou hennu vyhodit, než v půlce barvení zjistit, že nemáte dost. To se stalo mně a nebylo to moc jednoduché přidělávat další várku. L. musel vypomáhat :) Až to všechno nanesete na hlavu, pak stačí jen přikrýt fólií a nechat odpočívat. Podle návodu 1-2 hodiny. Podle strachu hodinu. Fólie se doporučuje, pokud chcete červené odlesky. Pokud ne, nechte hlavu dýchat.


Po uplynutí doby je už jen potřeba ten žabinec z hlavy smýt a doufat, že vám neslezou vlasy. Rozhodně si s sebou do sprchy vemte i kvalitní čistič koupelen. Navíc to smývejte opatrně. Henna na vlasech zaschne a docela to bolí, když se pokoušíte to bláto z hlavy dostat. Vlasy by se ještě tak 24 hodin po smytí neměly mýt šamponem. Dejte pozor, že henna vysušuje, takže je potřeba po hennování udělat vlasům nějaký dobrý a výživný zábal na regeneraci a obnovu. Potom stačí vlasy upravit do požadovaného tvaru a...


... zjistit, že nenastala skoro vůbec žádná změna! Jediné, co se změnilo, bylo to, že vlasy byly hebké a jemné, což zas tak dlouho nevydrží. Takže henna od Lushe už asi nikdy jindy. Patlačka na skoro celý den a vlasy jakoby se ani nezměnily. Maximálně jemný nádech hnědé, který zmizí po první šamponovém umytí. No, pro mě je to teda trošku větší zklamání.


A co vy? Jaké máte zkušenosti s hennováním?

13 comments

  1. Zkušenost mám podobnou, barvila jsem se hennou z drogerie, ale taky jsem neviděla žádný rozdíl :(

    ReplyDelete
  2. No na toto by som asi odvahu teda nemala :) a ked vidím, že žiadny výsledok sa nedostavil tak tú odvahu ani zbierať nemusím :)

    ReplyDelete
  3. tak ona ta henna z lushe je udělaná tak, aby barvila až po delší době, přijde mi, že ideální účinky má až po čtyřech hodinách, ale záleží taky na vlasech, že jo. lushácká henna je opruz, jiné (a sypké) henny se připravují mnohem líp a taky barví mnohem víc. třeba taková henne color barví na můj vkus už moc. a khadí barví míň než henne color, ale o dost víc než lush.

    jinak čistá henna se naopak musí zalívat horkou vodou, tak uvolní co nejvíc barviva. ale caca brun je mix s indigem (a určitě ještě s něčím) a indigo se zase horkou vodou ničí, proto se to má zalívat jenom teplou.

    ReplyDelete
  4. Lushí henna je o nervy. Nesnáším to strouhání a tu přípravu, fakt ne. Ale účinky na barvu a kvalitu vlasu za mě určitě má. Barvila jsem si Lushí hennou hlavu asi 2-3 roky, a teď zkouším jiné značky, protože ta příprava mě fakt ubíjela!

    ReplyDelete
  5. Mám stejnou zkušenost, ne tedy s henou z Lush ale s drogérkovou. Procedura na celý den a bez výsledku :-) Zkoušela jsem1x a už do toho asi nikdy nepůjdu :-)

    ReplyDelete
  6. Co dodat.. Však ty víš jak to bylo se mnou.. ;-)
    Akorát teda mě tahle Lush henna vlasy vůbec nevysušila, naopak mi přišly ještě více vyživené a krásně se mi z vlasů smývala. :-)

    ReplyDelete
  7. Jak už tu padlo nade mnou, Lushí hennu je lepší nechat na hlavě delší dobu, navíc obsahuje hromadu olejů a másel a ty mohou barvící účinek utlumovat. A v neposlední řadě závisí i na vlasech, jak na nich bude barva držet, někdo je jak liška po prvním barvení a někomu se barva během krátké doby vymyje. Pokud se barvíš hnědou, je lepší ji dávat na vlasy hned po umíchání, protože indigo barví hned, pro podpoření hnědé barvy můžeš do směsi přidat i špetku soli. Kdybys barvila zrzavou hennou, můžeš ji umíchat, nechat klidně až 12 hodin stát a pak si ji dát na hlavu třeba jen na hodinku. Při tom odstátí se uvolní červené barvivo (je možné to podpořit přidáním něčeho kyselého, třeba šťávy z citronu) a henna barví mnohem výrazněji.
    Jinak já se s ní barvila docela dlouho a nejvíc mi vyhovovala Hennecolor a Lamda, různě jsem si je míchala a docela jsem s nimi experimentovala. Ovšem na mých vlasech mi z toho vylezla vždycky stejná (i když moc krásná) tmavá zrz až světle kaštanová. Časem mě veškeré patlání přestalo bavit a momentálně se nebarvím ničím, protože jsem zjistila, že má přirozená barva se od té hennové zas tak moc neliší :)

    ReplyDelete
  8. Já henně nikdy moc nevěřila :D, a po Garnier Olia mám vlasy také moc hezké, takže už mě ani nic jiného neláká :), snad jen když najdu nějakou super drogérkovou akci :D:

    ReplyDelete
  9. Byla to moje první henna a byla jsem z ní tenkrát nadšená. Postupovala jsem podle návodu, tzn. při prvním barvení barvit 3x po sobě pro maximální účinek. Opravdu to bylo znát, jela jsem to 3 dny po sobě, ale ten smrad... peklo... Teď si kupuju Hennu Five Fives a je to teda nebe a dudy, nic nesmrdí, chytá parádně, příprava taky lepší... Jak Lush miluju, tak jejich hennu fakt ne... :)

    ReplyDelete
  10. Henna od Lushe na mě taky vůbec nefungovala a ta děsná příprava-už nikdy víc. Dobré výsledky mám s Henné color.

    ReplyDelete
  11. Ja hennujem pravidelne, ale táto z Lush nebola dobrá, rovnako nekupuj ani hennu z DM. Ja mám najradšej hennu od Light Mountain, síce používam červený odtieň (i keď v ponuke som videla aj hnedý) a som s ňou veľmi spokojná, u mňa je to zatiaľ naj a inú tak skoro kupovať ani neplánujem :)

    ReplyDelete
  12. Zrovna včera jsem taky hennovala - smíchávala jsem hennu z drogerky se zbytkem egyptské five fives henny, která se teda hodně rychle vymývá.. Tu lush jsem nikdy neměla, ten postup je u ní ještě složitější než u práškových :D příště se chystám na khádí, tak jsem zvědavá :-)

    ReplyDelete
  13. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.