Friday, July 25, 2014

BLOGGER TIPS: Informační okno


Nedávno mi přišel dotaz na mail ohledně toho, jak jsem zablokovala na blogu možné kopírování obrázků. Hned jsem si vzpomněla na situaci, kdy i já jsem znovu začínala s blogem a potřebovala vědět, jak udělám odkazy v horní liště. Moje HTML základy byly ty tam a já jsem se tedy odvážila a napsala jedné z velkých blogerek s prosbou o radu. Žel bohu mi dotyčná neodpovědela. Za což jsem v tuto chvíli docela ráda, protože jsem se potom donutila nastudovat si pár HTML a CSC kódů, které jsem použila a dosud používám na svém blogu. Proto jsem se rozhodla, že tu vytvořím takovou nepravidelnou rubriku Blogger Tips, kde vám budu popisovat, jak vytvořit to a ono na mém nebo na Vašem blogu. Dneska to bude o vyskakovacím informačním okénku, které na návštěvníka udělá tytyty a upozorní ho na to, že stahování obrázků z Vašeho blogu není správné. Takže jdeme na to.

1. Rozklikneme si v Blogger menu položku Rozvržení, kde si můžete nastavit nové gadgety a různé další blbůstky :)


2. Zvolíme možnost Přidat gadget a z menu vybereme možnost HTML/JavaScript

 
 3. Do vyskočivšího okna zadáme tento CSC kód, místo červeného textu si doplníme text vlastní a nezadáváme žádný nadpis.

<script language=javascript>
<!--

//Disable right mouse click Script
//By Being Geeks
//For full source code, visit http://www.beinggeeks.com

var message="Tato funkce není dostupná! Pokud máte zájem o nějakou fotografii, zkuste mi napsat na blogsimplelife@gmail.com. Děkuji za pochopení.";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->
</script>

5. Nezapomeňte vše uložit a vyzkoušet.

Snad byl tento malý tip nápomocný a trochu užitečný. 
Co si myslíte o rubrice Blogger Tips? Užitečné nebo ne?

8 comments

  1. Já myslím, že je to skvělý nápad! Blogovat začínám a pár rad a tipů by se mi určitě hodilo! :)
    chickflickcherry.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Blogger tips je super rubrika ale tohle konkrétní zakazování mi naopak vadí. Ono pak totiž nejde pravý klik myší po celém blogu a je tak nemožné otevřít si cokoli na novém okně. Proti kradení obrázků to stejně nepomáhá, protože existuje screenhot, případně hledání orázků přes google, přes což se dají pohodlně uložit i přes tato opatření. Rozumnější mi přijde dát si na fotky třeba vodoznak, pokud je člověk citlivý na to,aby se vědělo, čí ten obrázek je.....

    ReplyDelete
  3. Mně to tedy také bohužel vadí, protože pak nemohu otevírat nová okna atd.. A jak je psáno výše, fotky si stejně lidé ukradnou jinak.. :/

    ReplyDelete
  4. Rubrika fajn, ale zrovna tohle vylepseni je uplne zbytecny, fakt. Vubec ti nechci kazit radost, ale ver, ze v realu ma jen jeden efekt - neskutecne prudi ty, co si otviraj odkazy pres pravoklik. Ja to sice uz davno delam pres kolecko mysi, ale kdyz jeste ne, tak to dokazalo nastvat. Naopak to nikdy nezabrani omu, aby ti fotku nekdo stahnul - takovej si to udela pres sreenshot, coz je ta pracnejsi moznost, nebo si proste do prohlizece nahraje doplnek, kterej vsechny tyhle scripty rusi- a pak si stahuje, jak kdyby tu nic nebylo; pripadne ve firefoxu to jde i bez toho - jen na tu fotku kliknes jeste jednou, objevi se okynko "zabranit strance ve vytvareni dalsich dialogu", zaskrtnes, a opet, dal uz jakoby tady takovej zakaz nebyl. Jako bonus, kdo jede na mobilu/tabletu, tak ty na tohle vubec nereagujou - opet, muze si stahnout cokoli. A filipiku proti okynku zakoncim tak, ze proc vubec v tom stahovani fotek branit? Spousta lidi si muze jen chtit ulozit obrazek neceho, co si chtej koupit. Pokud by mel nekdo v umyslu na fotce vydelavat, tak to imo nulova sance, seriozni medium se ctenosti nic takovy stahovat nebude, trinactka, ktera ma na blogu navstevnost padesat lidi tydne, z toho stejne nic mit nebude. Toz tak:)

    ReplyDelete
  5. Ano, ano,...blogger tips se vždycky hodí, díky ;-)

    ReplyDelete
  6. Ahoj, moc ti děkuji za tento článek! :) S blogem teprve začínám a tak mi tyto tipy nesmírně pomohou! :)
    Přeji Ti nádherný den,
    Lia♥

    Máš-li zájem, můžeš mě přijít navštívit ke mně na blog www.liafabe.blogspot.com

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.