Monday, August 12, 2013

ROADTRIP Česko, Morava a Nízké Tatry 2013

Návrat do práce byl krutý. Možná až moc. V pátek mi začne ale další volno a to studijní, jelikož mě čekají poslední zkoušky mé studijní kariéry. Tak mi držte palce.

Ale abych se vrátila k dnešnímu tématu. Dnes vám přináším report z našeho historicky prvního delšího roadtripu po krásách Čech, Moravy a Slovenska. Celý výlet trval asi týden a navštívili jsme s mužem spoustu míst, o které se vámi podělím.
Začínali jsme ve středu brzy ráno (asi 10hod :D) naložením auta a vyráželi jsme k našemu prvnímu cíli. Velká a Malá Amerika. Jedná se o dva zatopené lomy, kam byli posíláni na nucené práce političtí vězni. Velká Amerika je hodně profláknutá. Dá se obejít kolem dokola a je zčásti zatopená. Hezčí vodu jsem v životě neviděla. Škoda, že není přístupný, potože bych se tam klidně i smočila (a to do vody běžně vůbec nechodím!). Malá Amerika (též zvaná Mexiko) je méně přístupná a hodně zarostlá bažina. Lom byl přístupný pouze podzemní šachtou z Velké Ameriky a na jeho vrcholu stojí pomníček politickým vězňům. My ho obešli kolem dokola a terén je celkem nepřístupný, ale dá se pokud půjdete stále přikrčení. Další cesta vedla na Karlštejn, kde byla tuna lidí, tak jsme ani nešli dovnitř. Stala se z toho spíše atrakce než národní památka!

Další zastávka byl Moravský kras, kde jsme v jednom malebném penzionku, přímo u Punkevních jeskyní, přespali. Ráno jsme se vydali směrem k jeskyním a mohli jsme přitom využít dopravy mašinkou cca 2km. S mužem jsme si řekli, že budeme odolní, budeme trénovat a půjdeme pěšky. Nebudu vám lhát, NIKDO jiný nešel s námi. A to cesta trvala asi 10 minut. Přitom cesta vláčkem stála 70Kč. Tak jsme ušetřili a hezky se protáhli. Punkevní jeskyně byly nádherné a dno Macochy velkolepé, ale ještě lepší byla plavba po říčce Punkvě v podzemí. Po jeskyni jsme si ještě vyšplhali na horní i dolní můstek, ze kterých není Macocha zdaleka tak velkolepá jako ze dna. Naobědvali jsme se v restauraci Macocha, kde jsem zažila jeden se svých gastrozážitků v podobě panenky na houbovém ragú. Mňam! Akorát mě překvapilo, kolik lidí se místo v restauraci, stravovalo v protilehlém bufetu, kde se ceny mnohdá rovnaly těm restauračním. Po vydatném obídku jsme se jali na několikakilometrovou procházku po žluté stezce, díky které jsme vylezli u další jeskyně, Kateřinské jeskyně. Ta má jeden z nejbizardnějších krápníků, který jsem kdy viděla a je hodně podobný čarodejnici! Potom jsme se vydali směr Slovensko, Piešťany.

Tam jsme si prošli okolí, kde našli nejstarší venuši na světě, Moravianskou Venušu, která je větší než ta naše Věstonická. A dál se tam našli pozůstatky z mamutů a jejich klů.

V něděli už jsme byli na cestě směr Nízké Tatry. Parkovali jsme u komplexu Srdiečko, že kterého jsme pochodovali na chatu M.R.Štefanika, kde jsme doplnili zásoby vody. Trošku jsme je neodhadli a vzali si s sebou jen 3 litry. Mysleli jsme si, že nám bohatě vystačí na těch 11km, co jsme museli do večera ujít. A kam jsme to šplhali? Na Chopok (2 024m), což je druhý nejvyšší vrchol Nízkých Tater. Až na vachrlaté kameny, po kterých jsme museli na hřebenu šplhat. V cíli jsme se dočkali výborné kapustnicové polievky a příjemného noclehu. K snídani nejlepší čaj na světě a výhled na hory a mraky. Co víc si přát! :) Sestup jsme zahájili záhy a šli jsme krásným Národním parkem NT, kde jsme si museli dát pozor na volně žijící medvědy, kteří se zrovna přemnožili! Ve čtyři hodiny odpoledne jsme byli konečně u auta a jeli domů. Nic krásnějšího než rozhled z vrcholu hor jsem snad nikdy v životě neviděla! Každý to musí vidět!
Na zpáteční cestě jsme se ještě stavěli v ZOO Zlín, která je dle mého soudu nejhezčí ZOO v ČR. Volně průchozí voliéry papoušku Ara nebo klokanů, jsou nepřekonatelné. Všechno mají udělané blíž k přírodě. Vše dřevěné a hezky upravené. Zoo Plzeň by se měla trošku činit. Poslední zastávkou  byla Mohyla Míru u Slavkova u Brna, kde Napoleon vyhrál svou nejlepší bitvu. Mrkli jsme do interaktivního muzea a prošli se při západu slunce okolo Mohyly, protože už jsme nestihli její otevíračku.

Byl to výborný výlet s ještě lepším programem. Já osobně jsem zastáncem aktivní dovolené, protože se nerada válím na sluníčku. Radši někam na hrad nebo v parnu se schovat do zajímavé jeskyně. Sakum prdum, viděli jsme plno krásných a zajímavých míst, jejichž návštěvu vám můžu jedině doporučit!

A co vy a vaše dovolená? Radši nějaký placák na pláži nebo něco adrenalinovějšího?

8 comments

  1. Teda, vy jste si to museli užít, z článku úplně cítím tu pohodu, tohle je dovolená podle mého gusta :) A naprosto souhlasím se ZOO Lešnou!

    ReplyDelete
  2. Krásně jste tu krajinu sjezdili, a krásné atraktivní destinace vybrali :-)....ZOO Zlín mám taky strašně ráda a zrovna nedávno jsem tam byla a fotila :-)..Nádherné jsou ty fotky z Tater - to je vyhlídka jak malovaná :-). Na Karlštejně jsou tuny lidí furt kdykoliv a musím říct, že i když je krásný, tak mě to tam proto ani moc nebavilo...Tak já letos plánovala placku u moře a nevyšlo to, tak zas adrenalin doma :-D.....Tak ať se Ti v práci daří rozjet....a přeju ať vyjdou zkoušky!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eM díky moc! Adrenali doma dokáže být také zábavný a dobrodružný :D

      Delete
  3. Já jsem tedy spíš na to válení, ale letos pojedu na pár dní také výletovat, tak to se těším. Zas tak velké rozdíly v tom nemám, hlavně, že někam vypadnu :D. Myslím, že naše republika je krásná, ale musíme navštívit ta správná místa :). Určitě jste se měli úžasně :).

    ReplyDelete
  4. řekla bych, že v poslední době se hodně zapomíná na krásy naší malé republiky. letos mě také čeká historicky první dovolená jen u nás a na Slovenku a opravdu se na to moc těším :) máme tu tolik krásných míst, které bych chtěla vidět. Velká a Malá Amerika jsou jedny z nich, zrovna nedávno jsem si je hledala na internetu a četla si o nich :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.