Friday, January 18, 2013

Dietní hamburger

Ahoj všem,

jelikož každá z nás občas přemýšlí nad tím, co komzumuje, tak mu mám dnes pro vás recept na jedno z mých nejoblíbenějších jídel, aby i vy jste si na něm mohly pochutnat. Našla jsem ho v časopise Dieta a je strašně jednoduchý, vynikající a zdravý! Můj přítel byl nedávno v restauraci, kde si dal údajně domácí hamburger a ani nevíte, jak mě potěšilo, když přišel domů a řekl mi, že můj hamburger je nejlepší a že nikdo ho neumí tak, jako já :) A teď k samotnému receptu.

Ingredience (na 4 porce):
400 g mletého hovězího
1 ks vejce
4 celozrnné housky (my koupili hamburgerové bulky - s celozrnnými je to mnohonásobně lepší!)
100 g rajčat
1/2 červené cibule
1 PL kečupu
1 hlávka ledového salátu
1 PL olivového oleje
1 PL balsamikového octa
sůl, pepř, oregano nebo petržel (lepší by byly čerstvé bylinky, ale takhle v zimě? :)

Postup:
V misce umýcháme mleté maso, vejce, sůl, pepř, petržel a oregano dohromady. Potom vytvarujeme masové placky a dáme na rozpálenou pánev BEZ tuku opéct (doporučuji kvalitní teflonovou, na kterém se maso nepřichytí). Mezitím si připravíme oblohu. Až je maso propečené, housky rozkrojíme, potřeme kečupem, vložíme list salátu, hotový hamburger, na něj plátek rajčete a cibule a uzavřeme druhou polovinou pečiva. Já ze zbytku zeleniny udělala ještě salát jako přílohu :)


Dobrou chuť!

Zkoušely jste něco podobného? Jestli byste třeba zkoušely dělat hamgurger podle tohoto receptu, pak napište do komentářů, jak vám chutnal :)

Petra

14 comments

  1. Tak to musím vyzkoušet :)! Až se mi to někdy podaří, tak určitě dám vědět :).

    ReplyDelete
  2. Taky je děláme doma, jednou jsem si dala v MD a nedalo se to s domácím srovnat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já hamburgery jinde než doma a občas nejím. MD a KFC mě moc nebere, já radši steaky :D

      Delete
  3. teda vyzerá zaujímavo, sice nie pre mna, ale mojej polovičke by sa to určite páčilo :)

    ReplyDelete
  4. Taky doma dělám, skoro totéž a v létě děláme burgry na grilu, to je ještě lepší :), ale mezi námi děvčaty, dietní tohle jídlo rozhodně není, co ta kupa bílýho pečiva :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na grilu bude určitě také. No já hned na úvodu psala, že je to s celozrnných housek, ale my tentokrát koupili tyhle bulky (jiné totiž neměli). S tím celozrnným pečivem je to mnohonásobně lepší! ;)

      Delete
  5. Zdravím, chtěl bych se zeptat, pokud použiji celozrnné pečivo, je to alespoň dietní ve smyslu, že si to mohu dát k obědu a nenaberu hned zpět to, co jsem zhubl? Děkuji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hezký den, pokud nebudete jíst pečivo místo příloh pořád, myslím, že se nemůže nic stát. Jedná bulka vám deset kilo nepřidá! Samozřejmě všeho s mírou. Pokud použijete celozrnné pečivo, je to zdravější a díky celozrnnému pečivu budete déle zasycen ;)

      Delete
  6. Very informative post! There is a lot of information here that can help any business get started with a successful social networking campaign. Bagosihús

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.