Saturday, January 28, 2017

#5 Kniha od severského autora || Čtenářská výzva 2017


Knihy, které severským autorům jdou?! Jednoznačně kriminálky, detektivky nebo thrillery. Bohužel na ně musím mít náladu. K jednomu z níže uvedených autorů si stále hledám cestu. Možná za to může ten všeobecný hype, který snad asi nechápu. A možná proto jsem od tohoto autora vybrala právě knihu, která byla toho humbuku trochu ušetřena. A udělala jsem dobře. No. Závěrem snad už jen. Miluju Keplera!

"V den, kdy se mají v přítomnosti různých hodnostářů slavit jeho sté narozeniny, vyleze Alan Karlsson z okna domova důchodců, a jak praví název knihy, zmizí." Už jen tohle by vás mělo nalákat. Kdo kdy slyšel o staříkovi, který ve svých sto letech vyleze z okna a zmizí. To, co se začne dít potom, je sled  úsměvných náhod a uvěřitelných ba i neuvěřitelných příběhů. 

Roger Brown je podle svého vlastního názoru nejlepší a nejhůře placený lovec hlav v Norsku, má příliš krásnou ženu a příliš drahou vilu, a proto si musí přivydělávat krádežemi uměleckých děl. Clas Greve je dokonalý kandidát na jakoukoli vrcholnou pozici. Ženám připadá okouzlující, a navíc vlastní jeden Rubensův obraz stomilionové hodnoty. Z neskutečného se stává skutečné a Roger si po seznámení s Clasem sahá až na samé dno. A to doslova. Na dno plné kadibudky. Tohle prostě nemůže dopadnout dobře.

Když Eriku Mariovi Barkovi, uznávanému psychiatrovi a bývalému hypnotizérovi, zavolá detektivní inspektor Joona Linna z nemocnice ve Stockholmu a prosí ho, aby okamžitě přijel k případu malého chlapce, který je v bezvědomí, nikdo ještě netuší, co se bude dít. S Erikovým souhlasem se roztáčí série nečekaných událostí a wow momentů. Tyto události bez varování udeří plnou silou i do Erikova života. Erikův syn zmizí a Erik je tak nucen postavit se tváří v tvář minulosti, která je více než převapivá a depresivní.

2 comments

  1. Od Nesba jsem četla Sněhuláka a bavilo mě to, ale asi stačilo :D Přecijen mám ráda trochu jiný žánr, ale ve čtečce mám od něj ještě Krev na sněhu, tak se k tomu snad zase někdy dostanu :)
    Sim in the Bubblegum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jsem právě četla Netopýra a Šváby. Netopýr byl propadák - nevím, co na tom všichni mají. Kniha Švábi byla o fous lepší. Lovce hlav jsem naopak shltla jako malinu :)

      Delete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.