Sunday, August 30, 2015

BOOK TIPS #4

 

Je neděle a to je čas knihy. Už dlouho jsem vám chtěla sepsat další tipy na zajímavé knížky, které by vás mohly zajímat. Tak pojďme na to.

Kniha Rozvaliny Gorlanu je první z 12dílné série australského spisovatele Johna Flanagana. Na počátku bylo 20 povídek, které Flanagan napsal pro svého syna, aby ho přilákal ke čtení. Nakonec povídky přepracoval do první knihy. Jedná se o fantasy sérii, která vypráví příběhy mladého hraničáře Willa, který celý život snil o tom, že se stane velkým rytířem. Díky své malé výšce a velké hbitosti se dostane do učení k hraničáři Haltovi. Ten ho zasvětí do tajů tohoto cechu, učí ho lukostřelbě, jízdě na koni nebo splynutí s okolním světem. Každý díl má jinou dějovou linku a rozhodně se u toho nudit nebudete. Kniha má něco kolem 200 stran a všechny příběhy jsou opravdu čtivé. Série je sice zařazena do literatury pro děti a mládež, ale to mě neodradilo. Doufám, že neodradí ani vás.

Příběh je napůl pravdou a napůl fikcí. Vypráví zážitky čtrnáctileté Dity, která je zavřená v koncetračních táboře Osvětim. Dostane se jí velice významné funkce a tou je funkce knihovnice ve zdejší škole, kterou vede sportovec Fredy Hirsch. Jelikož jsou knihy v Osvětimy zakázané, podstupuje Dita při každé prohlídce velké riziko odhalení. Knihy jsou však pro ní jistou symbolikou volnosti a proto je ochotná dát za ně i život. Dita je spolu s většinou dětí a jejimi rodiči zavřená v tzv. rodinném táboře, který sloužil k tomu, aby Němci ukázali okolnímu světu, že koncentrační tábory nejsou nic špatného a že rodiny mají vše, co potřebují. Díky Osvětimské knihovnici se tak vracíme k rodinnému táboru, jehož tragický konec, ač dodnes zahalen řadou neobjasněných okolností, představuje největší hromadnou vraždu československých občanů za druhé světové války.

Posledním tipem je jedna z mých nejoblíbenějších. Hlavní hrdinka Sage pochází z rodiny se židovskými kořeny. Na terapii se seznámí se starým mužem Josefem Weberem, se kterým se rychle spřátelí. Josefa mají všichni okolo rádi a váží si ho. Proto je Sage překvapena, když jí Josef jednoho dne požádá, aby mu pomohla se sebevraždou. Chce se totiž vykoupit ze svých předchozích hříchů a myslí, že je Sage jako Židovka ta pravá. Tímto se začne rozvíjet příběh v několika dějových linií. Sage se dozvídá o minulosti své babičky Minky, která zažila pobyt v koncetračním táboře. Čte si alegorickou knihu o upírovi, kterou její babička napsala. Kontaktuje úřad pro vyšetřování nacistických zločinů a seznámí se s vyšetřovatelem Leem. Ten se pustí do vyšetřovaní. Na co příjde a co se vlastně všechno stalo? To si musíte přečíst sami.

8 comments

  1. Super tipy :) Vypravěčku jsem četla minulou zimu a mám v plánu si ji přečíst znovu, protože ta knížka je dokonalá :)

    August Favourites

    ReplyDelete
  2. Super tipy na knižky ! Práve som dočítala všetky čo mám doma, tak by sa patrilo nejaké si zaobstarať :)
    THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  3. Zajímavé tipy, židovskou tématiku mám ráda :)

    Ili Libertad

    ReplyDelete
  4. Osvětimskou knihovnici jsem měla doma, přečetla první stránku a pak to nestihla a musela ji vrátit. Teď na ni zase čekám, až mi přijde rezervace :D

    ReplyDelete
  5. Osvětimskou knihovnici mám také vybranou, je to moje oblíbená tématika... :-)
    http://verrygusto.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Ani jednu knížku neznám, a i když se to nemá, vybírám knihu podle obálky :) děkuju za tipy, nejvíc mne zaujala Vypravěčka .. je vidět, že se hodně zajímáš o židovskou tématiku, klobouk dolů, je to hodně náročné téma..

    ReplyDelete
  7. Vypravěčku jsem včera začala číst, tak jsem moc zvědavá, jak se to bude vyvýjet dál :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.